רכבות בספרד

בעבר ספרד היתה אחת מהמדינות עם מערכת הרכבות הנחשלת ביותר במערב אירופה. כיום, אפשר להצהיר בביטחון כי יש להם את אחת הטובות, מערכת הרכבות המהירה AVE ר"ת (Alta Velocidad Espanola) מקשרת את כל הערים הגדולות בספרד במהירות של עד 310 קמ"ש. על מנת להנות מתעריפים זולים, מומלץ להזמין מראש באינטרנט. בין אם אתם מזמינים פאס ספרד, או רכבת בספרד מנקודה לנקודה, הדרך הטובה ביותר לחוות את ספרד לעומקה היא ע"י רכבת.

ספרד ברכבת - על קצה המזלג
הדברים המרכזיים שאתם צריכים לדעת בתמציתיות..

לאן הרכבות בספרד מגיעות?
הרשת מקשרת את כל העיירות והערים הגדולות.

להלן מפת מסלול הרכבות בספרד:
interrail_map_Spain

מי מנהל את רשת הרכבות הספרדית?
Renfe. רשת הרכבות הספרדית מנוהלת על ידי Renfe (מבטאים את זה: Ren-Fay, רֶן פַאיי), במקור: Nacional de los Ferrocarriles Españoles Red, אבל עכשיו שם מותג בזכות עצמה, ואכן Renfe מפעילה את רכבות ה-AVE המעולות של ספרד; רכבות במהירות גבוהה, רכבות עם מחלקות יוקרה ורכבות פרבריות מקומיות וארציות.

מפעילים מקומיים - FEVE & Euskotren:

בנוסף ל-Renfe יש שני מפעילי רכבת מקומיים, שמפעילים קווים מקומיים בצפון ספרד ועשויים לעניין אתכם. הראשון,
FEVE
מפעיל רשת מקומית המטפסת לאורך החוף הצפוני של ספרד. לאחרונה הם כבר מתחילים להתמזג עם Renfe, והשני, Euskotren, מפעיל רכבות מקומיות מהגבול הצרפתי ב-הנדיי ו-אירון (Hendaye & Irun) לסן סבסטיאן ובילבאו (San Sebastian & Bilbao) עם זאת, בדף זה נעסוק בעיקר בסקירת רשת הרכבות המרכזית של ספרד - Renfe.

מחלקות ברכבות בספרד:
Renfe בדרך כלל מציעה שתי סוגי מחלקות, Turista (מחלקה שניה) ו-Preferent (מחלקה ראשונה), אבל ברשת הרכבות AVE במהירות גבוהה תמצאו מועדון נוסף יוקרתי יותר במחלקה הנקראת: פרמיום-ראשונה. על כמה רכבות AVE תמצאו גם מחלקת תיירים+ (Plus (Turista, מה שאומר מושבעים מועדפים, אך ללא שירות מועדף או גישה למועדון SALA היוקרתי, הסבר נוסף אודות המועדון והמחלקות בהמשך.

אוכל ושתיה:
ברוב הרכבות למרחקים ארוכים יש בית קפה-בר המגיש תה, קפה, משקאות וחטיפים. לרוכשי הכרטיסים במחלקות היותר משודרגות כמו ראשונה או ראשונה פרמיום, מוגשת ארוחה מלאה במושב הכוללת יין. הארוחה מוגשת ברכבות: AVE, Altaria, EuroMed ורוב רכבות Alvia, אבל לאחרונה זה כמעט הופסק (החל מחודש דצמבר 2013) וארוחה הכוללת ויין נשארה רק במחלקה הראשונה פרמיום על רכבות ה-AVE ורכבות ה-EuroMed, וגם זה רק בימים שני עד שישי.
טרקליני מחלקה ראשונה בתחנות:
כל מחזיקי כרטיס מחלקה ראשונה כולל מחזיקי כרטיס פרומו+ (Promo Plus) אבל לא כולל פרומו (Promo) מקבלים גישה חופשית למועדון סאלה (Sala Club) מועדון המחלקה הראשונה, בתחנות: במדריד אטוצ'ה (Atocha), מדריד צ'מרטין (Chamartin), ברצלונה סנטס (Sants), קורדובה, סביליה, מלאגה, אליקנטה, סרגוסה וכמה תחנות גדולות אחרות, שעות הפתיחה ורשימה מלאה נמצאות באתר האינטרנט של Renfe.

האם צריך וכדאי להזמין רכבת בספרד מראש?

חד וחלק, כן!
כל הרכבות למרחקים ארוכים בספרד, ואפילו כמה מהרכבות האזוריות למרחקים קצרים דורשים הזמנת מושב, אתם לא יכול פשוט להופיע ולעלות על רכבת. בדר"כ יש מקומות פנויים גם אם תבואו ביום הנסיעה אבל הרבה פעמים, בעיקר בשעות השיא, או בימים כגון חג מולד, פסחא וכו' הרכבות מלאות עד אפס מקום לכן, הקדימו והזמינו אם אתם יכולים לאפשר לעצמכם זאת; כאן אצלנו ביורופ ריילוויס תוכלו לבצע הזמנה מהירה לכל סוגי הרכבת בספרד, לרכוש פאס ספרד ופאסים נוספים. אם אתם מזמינים מראש אתם יכולים למצוא תעריפים מאד מוזלים וכרטיסי פרומו עם תנאים מיוחדים, אבל אם תחכו לרגע האחרון כדי לקנות את כרטיסי הרכבת שלכם, תגלו שתשלמו מחיר מלא ויקר. הזמנות לרכבת בספרד בדר"כ פתוחות 60 ימים מראש.

תעריפים:
יש מבנה תעריפים פשוט למדי עבור רכבות למרחקים ארוכים, כולל AVE במהירות גבוהה: הגמיש (שמסומן באות F). פרומו+ (שמסומן ב: P+, שינויים מוגבלים, החזרים מוגבלים), פרומו (שמסומן באות P, אין שינויים, אין החזרים). תעריפי פרומו זמינים לכולם, בהנחה שמזמינים מראש. המחיר והזמינות משתנים כמו מחירי טיסות, הזמינו מוקדם ככל האפשר כדי לזכות במחירים הזולים ביותר. יש גם תעריפי מסה ( Mesa), המוצגים באות M, שהם לקבוצות קטנות של 3 או 4 אנשים.

איך לקנות כרטיסים ולבדוק רכבת:
אתם מוזמנים לקנות כרטיסי רכבת ספרדית בקלות ובמחירים אולטרא כאן אצלינו ביורופ ריילוויס ולהשתמש במנוע החיפוש הפרוש לאורך כל האתר, ההזמנה בשפה האנגלית והתשלום מתבצע ב-₪. תשלום נוח בכרטיס אשראי ופשוט מדפיסים את הכרטיס בבית. אתם תיווכחו כמה זה קל ונוח.

כרטיסים פרבריים חינם עם כל כרטיס למרחקים ארוכים (CombinadoCercanias):
כאשר אתם קונים כרטיס לרכבת ה-AVE או כרטיס לכל רכבת ספרדית אחרת למרחקים ארוכים מכל סוג או ברכבת רגילה בתוך ספרד, אתם יכולים לקבל נסיעות חינם מכל תחנה פרברית של Renfe בתחילת המסע ונסיעות חינם לכל תחנת Renfe פרברית בסוף המסע, תקף בערים הבאות: אסטוריאס, ברצלונה, בילבאו, קאדיז, מדריד, מלאגה, מורסיה / אליקנטה, סן סבסטיאן, סנטאנדר, סביליה, ולנסיה וסראגוסה. אתם גם מקבלים נסיעות חינם מ / אל כל תחנה מקומית של FEVE באסטוריאס, סנטנדר, בילבאו וקרטחנה.

כדי להשתמש ברכבות הפרבריות הללו (Cercanias) אתם חייבים לקבל כרטיס רכבת פרוורי בחינם ממכונה בשירות עצמי או כרטיס ממשרד הכרטיסים המאויש. באמצעות הסיסמא המודפסת על כרטיס ה-CombinadoCercanias למרחקים ארוכים של Renfe שאתה אוחז בו, הסיסמא מופיעה מתחת למספר וכיתוב היעד בכרטיס הראשי שלכם. שימו לב, בעיר המוצא שלכם העיר ממנה אתם יוצאים לנסיעה, עליכם להשתמש בכרטיס הפרברי בתוך 3 שעות לפני היציאה של הרכבת למרחקים ארוכים שלכם, אותו כנ"ל אל היעד שלכם, עליכם להשתמש בכרטיס הפרברי בתוך 3 שעות מהגעתה של הרכבת למרחקים ארוכים שלכם אל יעד הנסיעה שלה.
הצעת CombinadoCercanias חלה על כל הכרטיסים למרחקים ארוכים מקומיים בספרד אשר קנו ישירות מאתר יורופ ריילוויס.

פאסים (Railpasses) בספרד:

אם אתם גרים באירופה, אתם יכול לקנות InterRail ולעבור לספרד, אם אתה גר מחוץ לאירופה, כמו למשל בישראל ;) אתם יכול לקנות יורייל (Eurail) בגדול, יורייל זה דבר נחמד מאד ומאפשר לכם גמישות בטיול, אבל כל הקטע של להזמין מראש למרות שאתה כבר מחזיק כרטיס חופשי קצת עושה את העניין לכאב ראש ולכן אם עסקינן בחיסכון בכסף, לא היינו ממליצים, שכן אם אתם מסוגלים להזמין מספיק זמן מראש רכבת מנק' לנק' - זה אפילו יוצא יותר זול מיורייל. אבל אם אתם מתכננים מסע ארוך ברחבי ספרד - משתלם. מאידך, יש עכשיו יש פאס ספרד חדש (Spain Pass) שיכול להיות ערך טוב יותר מאשר כל כרטיס של InterRail או Eurail. הפאס ספרד חדש, פועל בצורה שונה מ-Eurail & InterRail, הוא נותן בין 4 ל-12 נסיעות לכל אורך הטיול בתקופה של חודש אחד, אמנם לא נסיעה בלתי מוגבלת. אבל הוא יכול להיות ערך טוב יותר מאשר Eurail או InterRail והוא כולל את כל הסעיפים, אין עמלות נסתרות, ואין מכסות - אם יש מושבים ריקים ברכבת, אתם זכאים לקבל אחד עם הפאס ספרד שלכם.
להזמנת כל מסלולי הרכבת בספרד לרבות פאסים: לחצו כאן

המחלקות ברכבת הספרדית, כמובטח.. הסבר מעמיק יותר.
Turista, Turista פלוס, Preferente, מועדון ועוד.
ברכבות למרחקים ארוכים בספרד יש בדר"כ שתי מחלקות. Turista = מחלקה שניה, וPreferente = מחלקה ראשונה. לפני דצמבר 2013, היה נהוג להגיש ארוחה חמה עם מגש לשולחן מלווה ביין ספרדי, והיא הייתה כלולה במחיר הנסיעה במחלקת Preferente ברכבות ה-AVE, Alvia, EuroMed,  Altaria.

ברכבות AVE החדשות במהירות גבוהה, החליטו להמציא מחלקה חדשה שנקראית: פרימיום מחלקה ראשונה, בשם: קלאב (Club). מושבי עור וארוחה באיכות גבוהה יותר עם יין נכללו בנסיעה, ועודם נכללים.
בדצמבר 2013, Renfe ביטל את הארוחה הכלולה במושבים ויין לנוסעי Preferente על כל הרכבות למעט יום שני-שישי ב-AVE וברכבות EuroMed. אז עכשיו, Turista פלוס אמצעי ישיבה ברמה מחלקה ראשונה, ללא כל ארוחה, שנכללה במושבים או יין, ו.. אה, כך גם Preferente. לא, אין לנו הסבר מה ההבדל, במיוחד עכשיו, מלבד המחיר. מצחיק, אתה מקבל גישה לטרקלין מחלקת ראשונה סאלה המועדון בתחנות מרכזיות עם כרטיס Preferente. אבל עכשיו גם זה בוטל אם הכרטיס מחלקת Preferente שלך הוא מסוג פרומו הזול ביותר. האם יש טעם בתשלום עבור Preferente במקום Turista פלוס? כמו שישראלים לפעמים אומרים: "לך תבין אותם..."

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם.. על כמה רכבות  AVE במהירות גבוהה עדיין תמצאו בקלאב  שירות ברמת מועדון נפלא, עם יין טוב וארוחה באיכות גבוהה, מומלץ ביותר.

על כל הרכבות האחרות, Turista היא מושלמת ונוחה וזו בדר"כ המחלקה שרוב האנשים נוסעים בה. אבל אם אתם רוצים את המרחב ומקום נוסף לרגליים, של מושב ברמה מחלקה ראשונה. תקבלו את זה גם עם פלוס Turista או כרטיס Preferente. מושבים במחלקה הראשונה הם בדרך כלל מסודרים 2+1 על פני רוחב הקרון, ולכן יכללו כמה שולחנות ל-2 ומושבי סולו בודדים, כמו גם שולחנות ל-4. ומושבים זוגיים חד כיווניים. ב-Turista המושבים מסודרים 2+2 לרוחב הקרון, ולכן כוללים רק את הסידור ל-4 ו-2 מושבים חד כיווניים.

סרטון הממחיש את ארוחת הבוקר לדוגמא ברשת הרכבת הספרדית:



קצת על נסיעה ברכבת לילה ברשת הרכבות הספרדית:

נסיעה ברכבת לילה עולה על פי רמת הלינה שתבחרו. ישנם תאים משותפים שמקבילים לדורמיטורי באכסניה, וישנם תאים לזוג או יחיד שמקבילים לחדר במלון. גם בין התאים עצמם יש לעיתים הבדלי רמה כפי שיש הבדלי רמות בין מלונות.

היתרון העיקרי ברכבות לילה הוא לאו דווקא החיסכון במחיר אלא דווקא לטעמינו, החיסכון בזמן, בכך שהתנועה ממקום למקום נעשית בשעות הלילה ולא מבזבזים את זמן האיכות לטיול של שעות היום.

לא מומלץ להתקמצן על תאי שינה ברכבות לילה, כי על החיסכון בכסף אתם עשויים לשלם מחיר יקר אם למחרת תהיו עייפים מנסיעה לא נוחה. למי שלא רגיל לישון בדורמיטורי באכסניה לא מומלץ לקחת תא קושֶט (COUCHETTE) ברכבת לילה. ובכל מקרה, בשום אופן לא מומלצת נסיעה בישיבה במושב רגיל ברכבת לילה, זהו מושב פשוט, שעליו ניתן לנמנם קלות, אך הוא לא נוח בעליל לנסיעות ארוכות וזו אפשרות שהולכת ונעלמת מהרכבות באירופה בנסיעות לילה כמעט לגמרי.

במקומם ניתן למצוא רכבות עם מושבים שניתן להוריד לזווית של כמעט שכיבה, הנקראים סליפֶרט (SLEEPERETTE) - מומלץ רק לתפרנים...

לרוב,  ברכבות מהסוג הזה חובה להזמין מקום מראש. הסימון הבינלאומי המקובל להזמנות מראש הוא (R בתוך ריבוע) - COMPULSORY RESERVATION, אך לגולשי יורופ ריילוויס זה לא משנה, אין כל בעיה להזמין את הרכבת ישירות ממנוע ההזמנות באתר כבר בישראל.

המחיר לרכבת לילה בתא שינה הוא אחיד, ללא קשר במרחק הנסיעה, מכיוון ששיטת "המיטה החמה" שהיתה עובדת נפלא שחזרת משמירה בצה"ל וזה ששמר לפנייך יכנס לישון במיטה שהשארת לו. לא מקובלת ברכבות (אנחת רווחה!) הרעיון הוא המקבילה לנהוג במלונות שבהם התשלום הוא על מחיר ללילה. אין זיכוי על כניסה מאוחרת או לחילופין יציאה מוקדמת.

ולכן המחיר נגזר איפוא מסוג הלינה - מושב (SLEEPERETTE), דרגש / קושֶט (COUCHETTE) או תא שינה (SLEEPER) ובו, כפי שצייננו קודם לכן, לרוב מספר רמות גם כן.
בספרדית המונחים המקובלים הם:

מחלקות:

TURISTA - מחלקת תיירים המקבילה למחלקה שניה.
PREFERENTE - מחלקת "מועדפים" המקבילה למחלקה ראשונה.
CLUB (קלאב) - מחלקת היוקרה שהיא נחשבת שיא הפינוק ברכבות לילה.

סוגי לינה:

SENTADA - מושב
CAMA - מיטה

הנסיעות ברכבת לילה בדר"כ נמשכות בין 8 ל-10 שעות. זמן אופטימאלי למי שרוצה ללכת לישון בערב ולהתעורר בבוקר...

התחנות העיקריות במסע הן: בברצלונה סנטס, מדריד פואטרו דה אטוצ'ה (PUERTO DE ATOCHA), מדריד צ'מרטין, אסטציו פרנקה (ESTACIO FRANCA) ומדריד פורטבו.


להזמין רכבות בספרד, זה פשוט ונוח. עתה עם מנוע החיפוש שלנו, תוכלו לקנות רכבות מנקודה לנקודה או פאס ספרד ולהנות ממחירים מעולים. חפשו במנוע החיפוש הפרוש לאורך כל האתר את היעד שלכם לנסיעה ותהנו מתעריפים מיוחדים.


מנוע חיפוש להזמנת רכבות בספרד במחירים מוזלים:

אודותינו

מישראל לאיטליה, איטליה לצרפת, צרפת לשאר אירופה - ברוכים הבאים! יורופ ריילוויס לא יכולה לחכות כדי לקחת אתכם לנסיעה מרגשת ברכבת באירופה. אנו, כרטיס הכניסה שלך ליותר מ-15,000 יעדים ברחבי אירופה ויכולים למצוא לך את העסקות הטובות ביותר עבור כל מפעילי הרכבות הגדולים, כגון: יורוסטאר, TGV ,Thalys, ה-Renfe הספרדי ו-Trenitalia האיטלקי.

שירות רכישת כרטיסי רכבת באירופה בשותפות עם רייל יורופ, ספק הרכבות הותיק באירופה הנוסד ב-1893. לנוחותכם, ממשק פשוט ונוח המאפשר בתהליך קליל של מספר דקות, רכישה של מגוון כרטיסי רכבת בין היעדים המובילים והמבוקשים באירופה.

יורופ ריילוויס - Europe Railways המרכז לרכבות באירופה.

למה לבחור בנו

למעלה מ-2 מיליון תיירים בשנת 2013
המפיץ מספר אחד של כרטיסי נסיעה ברכבת.

מומחי נסיעות
מידע תיירותי אודות כל יעדי אירופה ופורום טיולים פעיל.

15,000 יעדים
כל אירופה, מקום אחד כדי לקנות את הכרטיסים שלכם!

רכבות באירופה +

קופונים חינם, מדריך לנסיעה ברכבת ועוד.

תשלום מאובטח

חברים בתכנית מסחר הוגן.

פרטי יצירת קשר